In memoriam

Dik Jansen
29 juni 1942 – 15 mei 2020
Erelid BTV-Elderveld

Vrijdag ochtend 15 mei bereikte ons het trieste bericht dat Dik Jansen is overleden.

Dik was al geruime tijd ziek. Elk leven is eindig, maar het overlijden van Dik kwam eerder dan verwacht.

Dik was sinds 1 januari 1999 officieel lid van de BTV en sinds 29 november 2018 was hij erelid vanwege zijn staat van verdienste. In de afgelopen 21 jaar heeft hij diverse (bestuurs-)functies binnen de vereniging uitgeoefend. De laatste jaren was hij beheerder van onze Schuur, was hij verantwoordelijk voor de inkoop voor de DOC, verzorgde hij de zaalhuur, was hij lid van de schoonmaakploeg op maandagochtend en verleende hij vele hand- en spandiensten.

Naast dat Dik vrijwilliger was voor de BTV, was hij ook vrijwilliger bij diverse sportclubs. In zijn werkzame leven was Dik installatiemonteur. Vanuit dit vakmanschap heeft hij een substantiële bijdrage geleverd aan de BTV. Zo zijn de huidige CV (en vele voorgangers), de WC’s, de barinstallatie en overige zaken door Dik geïnstalleerd en onderhouden.

Qua persoon was Dik een markant figuur. Dik had zijn hart op zijn tong en de één kon daar beter mee omgaan dan de ander. Maar hij had altijd de beste bedoelingen voor de vereniging. Dik was onze brombeer, een ruwe bolster met blanke pit.

We zullen hem heel erg missen en wensen zijn vrouw Joke en familie alle sterkte toe.

In de Schuur staat een foto van Dik met een brandende kaars. Daarnaast ligt een aantal condoleancekaarten, waarop je een berichtje aan Dik of zijn familie kunt schrijven.

jaap grimbergen w180

Woensdag 31 mei 2017 is onze tuinvriend Jaap Grimbergen (91) overleden.

Jaap heeft zich jarenlang als vrijwilliger zeer verdienstelijk gemaakt voor onze vereniging, ook voor zwaardere werkzaamheden op het tuincomplex zoals het schoonmaken van tuinen, het boren van waterputten en het plaatsen/onderhouden van de pompen.

Jaap blijft in onze gedachten als iemand die altijd, tot op zeer hoge leeftijd, bereid was anderen te helpen, met tuinieren alsook tijdens de vele activiteiten van de BTV Elderveld. Tot z’n 90e verjaardag was hij ook bijna elke dag wel op zijn tuin te vinden, daar genoot hij echt van.

We zullen hem heel erg missen. Jaap, rust in vrede !

Namens bestuur en leden, Fred van der Stap, voorzitter BTV-Elderveld

Woensdag 25 januari 2017 is onze tuinvriend Bert Jansen (65) onverwachts overleden

Bert was door een eerdere ziekte moeilijk ter been maar hij kon zich goed redden met zowel het tuinieren als het schoonmaakwerk in ons clubhuis. Hij heeft zich jarenlang als vrijwilliger zeer verdienstelijk gemaakt voor onze vereniging, eerst nog voor zwaardere werkzaamheden op het tuincomplex, later voor de lichtere klussen.

Bert blijft in onze gedachten als iemand die altijd bereid was anderen te helpen, met tuinieren alsook tijdens de vele activiteiten van de BTV Elderveld.

We zullen hem heel erg missen. Bert, rust in vrede !