Toelichting op invulformulier “Vergunning bouwwerk”

Waarom moet u dit formulier invullen

Vanwege verplichtingen in het huurcontract van BTV-Elderveld met de gemeente Arnhem en om een verrommeld aanzicht van ons openbare park te voorkomen, stelt BTV-Elderveld het verplicht om voor bepaalde nieuwe bouwwerken op uw tuin een vergunning aan te vragen bij de Tuin Advies Commissie (TAC).

Wanneer moet u dit formulier invullen en inleveren

• U vult dit formulier in wanneer u één van de vergunningplichtige typen bouwwerken op uw tuin wilt plaatsen.
    Neem de toelichting bouwwerkenbeleid door om te bepelen of u een vergunning nodig hebt en wat de verdere eisen zijn
  • U levert dit formulier in voordat u een nieuw bouwwerk op uw tuin plaatst òf wanneer u begint op een nieuwe tuin en bouwwerken wenst over te nemen van de vorige tuinder.

Hulp bij het invullen van het formulier (= wat en hoe)

• Vul alle verplichte vakken in en vergeet uw handtekening niet.
  • Op het formulier maakt u twee tekeningen. In het kleine vak, onder locatie van bouwwerk op tuin, geeft u aan waar het bouwwerk komt te staan in de tuin. Teken hier de grenzen van de tuin, de ingang, hoofdpaden, ingang en evt. andere bouwwerken (met aanduiding)
  • Schets in het grote vak, onder tekening geplande bouwwerk, het nieuwe bouwwerk in voor- en zijaanzicht plus plattegrond met maten in meters.
  • In het vak materiaalgebruik geeft u aan uit welke materialen de verschillende onderdelen van het bouwwerk bestaat. Denk hierbij aan het frame, ramen, deur, zijkanten, dakbedekking, goten etc.
  • Onderaan de tabel vult u het type bouwwerk, de afmetingen en het oppervlakte in m2
  • Het onderste deel van het formulier vult de TAC in.

Procedure aanvraag vergunning bouwwerk:

1. U bepaalt via het stroomschema òf u het gewenste bouwwerk mag plaatsen en of u daar een vergunning moet aanvragen.
  2. U vult dit formulier in volgens bovenstaande instructies en met inachtneming van de gestelde eisen aan plaatsing, maten en materiaal van de verschillende bouwwerken.
  3. U levert het formulier in bij een van de leden van de TAC of in de brievenbus in de winkel.
  4. De TAC doet binnen 2 weken een eerste beoordeling op basis van het formulier en indien akkoord ontvangt u per e-mail een voorlopige vergunning en kunt u gaan bouwen.
  5. Zodra het bouwwerk gereed is meldt u dit bij de TAC; zij zullen nu controleren of het bouwwerk aan de opgestelde beschrijving en eisen voldoet.
  6. Indien akkoord ontvangt u een definitieve vergunning die gedurende 5 jaar geldig is.
  7. Indien u het niet eens bent met het besluit van de TAC, kunt u binnen een termijn van vier weken een bezwaar indienen bij het bestuur. U kunt dit bezwaar indienen bij de secretaris. Het bestuur zal dan binnen zes weken een besluit nemen.

Sancties

• Indien een bouwwerk niet overeen komt met de daarvoor aangevraagde vergunning dan zal u gevraagd worden het bouwwerk binnen 4 weken aan te passen.
  • Als u een bouwwerk plaatst zonder daar eerst een vergunning voor aan te vragen zal de TAC u verzoeken een vergunning aan te vragen volgens bovenstaande eisen en procedures.
  • Vergunningplichtige bouwwerken zonder vergunning of in strijd met de daarvoor afgegeven vergunning moeten door de tuinder verwijderd worden òf worden op kosten van de tuinder door de BTV verwijderd, binnen 4 weken na schriftelijke melding aan de tuinder door de TAC.

Overige bepalingen

• Alle vergunde bouwwerken worden voorzien van een BTV sticker met afgiftedatum, verloopdatum en tuinnummer om de controle op bouwwerken door de TAC te vereenvoudigen.
  • Alle bouwwerken dienen goed te worden onderhouden. Indien dit niet het geval is, kan de TAC de goedkeuring intrekken.
  • Indien de tuin wordt overgedragen zal door de nieuwe tuinder voor alle bestaande bouwwerken een nieuwe vergunning moeten worden gevraagd. De vergunning is daarom niet overdraagbaar.
  • In gevallen en onduidelijkheden waarin dit reglement niet voorziet is het definitieve besluit aan het bestuur.