Zaterdag 24 juni wordt er rond de Romeinse Tuin in park de Steenen Camer van 12.00 tot 16.00 uur een Romeinse middag georganiseerd. Komt u ook deze 2000 jaar oude geschiedenis beleven?
Tijdens deze activiteit zijn er rondleidingen in de Romeinse tuin maar ook naar het weer gevisualiseerde Castellum in Meinerswijk. Er zijn diverse informatiekramen met heel veel info over de Bataven en de Romeinen die hier 2000 jaar geleden in deze streek woonden.
Alle vrijwilligers flaneren in Bataafse en/of Romeinse kledij. Er is ook een klein Romeins kampement aanwezig, hier ziet u hoe de gewone Romeinse soldaten waren gehuisvest, in kleine eenvoudige tenten.
Ook kunt u hier proeven van Romeinse kip-groentesoep met Romeins brood en van diverse Romeinse hapjes. Verder is er verkoop van Romeinse kruidenplantjes en oogstproducten uit de tuin zelf.

De AWN afdeling 17 is aanwezig met een scherven/pittentafel, Romeinse spelletjes, kleurplaten voor kinderen en de mogelijkheid om je archeologische kennis te testen.

En verder speciaal voor kinderen:
Verkleden als Romein met een helm, schild en zwaard en dan samen op de foto (selfie) met echte Romeinse soldaten of met de striphelden Asterix en Obelix,

Deze middag wordt georganiseerd door de Biologische Tuinbouwvereniging Elderveld en AWN (Ver. van vrijwilligers in de archeologie) en vangt aan om 12.00 uur (tot 16.00 uur).
Plaats: In en rond de Romeinse tuin, Hannesstraatje 2a, 6843 NV Arnhem (bij de Drielsedijk).
Toegang is gratis.